categorieën


meer braadbaas


Leestijd: 2 minuten

Fit or Fat.. Wat doe jij in januari?

Hoe komen we weer in het gezonde ritme in 2022? Structuur en plannen is key! Met de juiste planning is de kans kleiner dat je een foutje begaat. Je leest hoe je fit het jaar start in onze blog!

Stiekem wel fijn, die goede voornemens! ✌🏼

De Dolle (Dikke) December Dagen zijn weer achter de rug. Het consumeren is ons niet in de koude kleren gaan zitten. We kunnen rustig zeggen dat we weer wat kilootjes gegroeid zijn. De wijn, bubbels en speciaalbiertjes vloeiden rijkelijk. Dan was er ook nog een keer of zeven een goed gevuld buffet met volgepropte kalkoen, koekjes, toetjes en als je écht geluk hebt gehad ook een keer of twee een gourmetje. Kortom, de maand december was weer een vreet- en drankfestijn. 

Laten we daarom nu weer even gezond gaan eten en drinken!

We zeggen dit uit ervaring, een gezonde lifestyle komt met ups en downs. Op het begin moet je wennen en je weg vinden. De kans is aanwezig dat je jezelf niet kan inhouden en dat rondslingerende stuk chocolade toch nog even weghakt. Dat kan natuurlijk een keertje gebeuren, het is soms lastig. Maar we gaan d'r voor! Met wat gezonde en makkelijke recepten gaan we je helpen om gezonder te leven. In deze blog geven je nog wat meer handige tips!

Een gezonde en klassieke pompoensoep

Heel de dag wortels eten? Zeker niet.

Structuur en plannen is key! Maak voor jezelf een strakke planning, dan is de kans kleiner dat je een foutje begaat. Bedenk in het weekend voor de komende week wat je per dag wilt gaan eten. Schrijf op wat je gaat ontbijten, lunchen en dineren en doe je inkopen voor de hele week in één keer. Hoe minder vaak je in de supermarkt komt, hoe beter. De buurtsuper zorgt namelijk voor veel verleiding!

Vergeet ook niet wat gezonde tussendoortjes mee te nemen! Als je de snackgroenten of het fruit vergeet, grijp je sneller naar de chocolade en koekjes. Probeer bij 'gezond eten' niet teveel te denken aan wortels met groente. Gezonde voeding staat gelijk aan gevarieerd en met mate eten. Je mag best wat lekkers eten, zo lang je maar bewust over je voeding nadenkt en niet direct de pizzabezorger belt... 🍕

Tijd voor gemeentepils!

Braadbaas heeft een selectie aan gezonde recepten gemaakt, die vind je de komende weken op onze pagina met recepten. Nu is het jouw taak om buiten deze recepten ook gezond te gaan snacken en drinken. Drink per dag minimaal 1,5 liter gemeentepils (water dus). Hoe zwaar en lastig het ook is… probeer dat biertje deze maand even links te laten liggen. Hoewel bier voor zo’n 93% uit water bestaat, is het helaas toch niet zo gezond als een glas water uit de kraan. Naast je gezonde voeding, moet je zo veel mogelijk bewegen. Probeer elke dag 10.000 stappen te behalen en ga vooral twee of drie keer per week een rondje hardlopen of fitnessen! 

Tip: geef wat schwung aan je gemeentepils door er fruitwater van te maken! Gebruik bijvoorbeeld aardbei, citroen en basilicum.

Afbeelding van een glas water

Dus ga jij voor Fit of Fat in 2022?

Wij bij braadbaas gaan zelf voor het kleine buikje. Net niet fit, maar ook niet fat. We combineren het gezonde graag met het aangename en gaan daar ook weer voor in dit nieuwe jaar. Succes en vooral veel plezier! 😉